Skip to main content
  • WHATNOT.2010
    WHATNOT.2010
    (1 / 7)
  • WHATNOT.2010
    WHATNOT.2010
    (2 / 7)
  • WHATNOT.2010
    WHATNOT.2010
    (3 / 7)
  • WHATNOT. 2010
    WHATNOT. 2010
    (4 / 7)
  • WHATNOT. 2010
    WHATNOT. 2010
    (5 / 7)
  • WHATNOT. 2010
    WHATNOT. 2010
    (6 / 7)
  • WHATNOT. 2010
    WHATNOT. 2010
    (7 / 7)

WHATNOT. 2010

HUMAN SITES sohn+isaksen

PRooK. Interferens. Ceres, Aarhus

WHATNOT består af tre fotografiske værker:

  • WHATNOT WALKING (fotoprint)
  • WHATNOT POOL (fotoprint)
  • WHATNOTS (dias med fraklip)

WHATNOT viser, hvorledes det fremmede - indgrebet, deformeringen - kan påvirke handlingen i et  billede. Forskydningerne i det 2- og 3-dimensionale og hullerne i billederne fremhæver noget eller viser noget, som ikke er der. Dermed sættes vores fantasi i gang, og billedernes motiver eller fortællinger ændrer sig. Der åbnes op for flere forskellige fortolkningsmuligheder.

WHATNOT shows how a strange thing, an interference or a deformity has an influence on what happens in the image. The changing of the dimensionality and the holes in the photo points out something, which has disappeared.
Our fantasy is challenged and the motive of the photo or the story is changing:
There will be room for a new or different interprepation.

Billedkunstnerne Else Ploug Isaksen og Bodil Sohn har siden 2003 arbejdet sammen i duoen HUMAN SITES sohn+isaksen. Det fotografiske medie er valgt pga. dets høje grad af objektivitet, som muliggør en nedtoning af det individuelle, så Sohn og Isaksen i samarbejdet skaber et fælles, kunstnerisk udtryk. Gennem årene har de udviklet en kunstpraksis, hvor de med en legende tilgang udfordrer fotografiets todimensionalitet. Herved udfordres oplevelsen af den troværdige ’virkelighed’, som fotografiet umiddelbart er repræsentant for, og forskydes i nye retninger, så flertydige fortolkninger sættes i spil.