Skip to main content
  • FLORA OG FAUNA. 2019
    FLORA OG FAUNA. 2019
    (1 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (2 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (3 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (4 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (5 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (6 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (7 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (8 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (9 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (10 / 11)
  • FLORA og FAUNA 2019
    FLORA og FAUNA 2019
    (11 / 11)

FLORA og FAUNA. 2019

HUMAN SITES sohn+isaksen

Udsmykning af Børnehuset Vores Sted, Livøsmøgen 36 A, 8000 Aarhus C

En fotografisk bygningsintegreret udsmykning af ny daginstitution i Sølystgade, Aarhus, som på en legende måde bringer naturen ind i institutionen til glæde for institutionens brugere: vuggestuebørn, børnehavebørn, pædagoger og forældre. Med sin placering på de transparente glaspartier ved primære adgangsveje til institutionen, er det tegninger og fotografier af planter og dyr fra dansk flora og fauna, som møder én, når man ankommer, og når man forlader stedet.

Motiverne til FLORA og FAUNA er fotografiske optagelser af dyr fra Naturhistorisk Museum, Aarhus, arkivfotografier af planter fra Den Gamle By, Aarhus og tegninger hentet fra gamle anskuelsestavler, AU Library Emdrup. Udsmykningen er udført som Dip-Tech print, digitalt keramisk print på glas.

Billedkunstnerne Else Ploug Isaksen og Bodil Sohn har siden 2003 arbejdet sammen i duoen HUMAN SITES sohn+isaksen. Det fotografiske medie er valgt pga. dets høje grad af objektivitet, som muliggør en nedtoning af det individuelle, så Sohn og Isaksen i samarbejdet skaber et fælles, kunstnerisk udtryk. Gennem årene har de udviklet en kunstpraksis, hvor de med en legende tilgang udfordrer fotografiets todimensionalitet. Herved udfordres oplevelsen af den troværdige ’virkelighed’, som fotografiet umiddelbart er repræsentant for, og forskydes i nye retninger, så flertydige fortolkninger sættes i spil.