Bodil Sohns billedkunstneriske praksis udfolder sig i to parallelle spor, som gensidigt stimulerer og udvikler hinanden.

I egne værker tager hun udgangspunkt i maleri og fotografi og består i serielle værker og installatoriske udstillingsprojekter med temaer, der beskæftiger sig med hjem og hjemlighed. Det fortrolige, beskyttende - og 'fængslende' hjem. I malerier udformet som installatoriske set-up's nyfortolker hun stilleben-motivet, hvor genstande, møbler og inventar fremstår i silhuetagtige former i størrelsesforholdet 1:1 med en flertydig og fremmedgjort karakter.

Det andet kunstneriske spor er det fotografiske samarbejde med billedkunstner Else Ploug Isaksen i HUMAN SITES sohn+isaksen. Med en legende tilgang udfordrer de to kunstnere fotografiets traditionelle todimensionalitet.

Gennem 10 år har Sohn og Isaksen præsenteret adskillige udstillingsprojekter med udgangspunkt i steder, hvor der har 'været nogen' og hvor 'noget er foregået'.
I de senere år har de arbejdet med at sammenstille fotografier med genstande og møbler i 'rum' for med denne iscenesættelse at tilføre fotografiet en ekstra, fortællende dimension.

www.humansites.dk